 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
r_krzychu
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Bródki City Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 13:35, 30 Sty 2011 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Lista osób które zaliczyły w drugim tygodniu, wrzucam w razie gdyby ktoś jeszcze nie wiedział. Tych co zaliczyli w pierwszym wyczytał na wykładzie wiec tutaj ich nie ma. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Pon 14:43, 31 Sty 2011 |
 |
wpisy: czwartek od 9.30. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
worek
Drogowy
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PN - WLKP Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 8:58, 09 Lut 2011 |
 |
Doszły mnie słuchy, że ktoś posiada liste wszystkich osób, które zdały Zwierzchowskiego, jeśli ta osoba mogłaby tutaj zamieścić tą liste, byłbym wdzięczny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
grylek
Logistyka
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 131 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Pią 22:07, 11 Lut 2011 |
 |
Ma ktoś może opracowane te pytania co dawał na pierwszym terminie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Sob 10:28, 12 Lut 2011 |
 |
Oj przydałyby się bo inaczej trzeba będzie zabrać się za grzebanie w notatkach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tomekMG T5
Lotniczy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Murowana Goślina Płeć: Student
|
Wysłany:
Sob 11:11, 12 Lut 2011 |
 |
ma ktoś może podzielić się jakimiś notatkami chociaż? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
LiHer
Szynowy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 630 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Studentka
|
Wysłany:
Sob 12:45, 12 Lut 2011 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
materiały od prowadzącego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Nie 10:27, 13 Lut 2011 |
 |
Oto lista pytań, które podano na forum, a które pojawiły się na zaliczeniach (wykluczyłem te, które się powtarzały).
1. Wykres z 1. wykładu i zaznaczenie na nim: stanu zdatności, niezdatności, uszkodzenia, stanu dopuszczalnego.
2. Podać warunki stanu zdatności układu hamulcowego (nie drzewko, tylko wymienić).
3. Narysować drzewo niezdatności dla "niewystarczającej siły tarcia, pochodzącej od hamulca tarczowego, wzór: Th = 2W * mi".
4. Opisać naturalne i sztuczne bazy (to z ostatniego wykładu albo ćwiczeń).
5. Charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego.
6. Drzewko niezawodności dla układu hamulcowego serwo-pedał.
7. Wymienić rodzaje tarcia (suche, graniczne, płynne-mokre).
8. Narysować charakterystyki dla tarcia suchego oraz granicznego w parze metal-metal.
9. Jak można zmniejszyć intensywność zużycia w węzłach kinematycznych (chodziło chyba o smarowanie).
10. Drzewo dla niewystarczającego momentu hamującego.
11. Rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska.
12. Opisać to co było na ostatnim wykładzie z łożyskami i L10.
13. Rodzaje zużycia.
14. Obsługa profilaktyczna- wady i zalety.
15. Rozpiska stanów i obsługa profi (chyba chodzi o rozpiskę profilaktyczną).
Jak coś opracujecie to wrzućcie. Na pewno się przyda. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Nie 11:56, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Nie 12:03, 13 Lut 2011 |
 |
Opracowane trzy pytania. Specjalnie w oddzielnym poście, żeby było czytelniej.
Ad. 7 Wymienić rodzaje tarcia:
a) suche:
- fizyczne,
- techniczne
b) graniczne
c) płynne:
- hydrostatyczne,
- hydrodynamiczne,
- elastohydrodynamiczne.
Ad. 13 Rodzaje zużycia:
- wskutek tarcia (ciało stałe- ciało stałe),
- kawitacja,
- erozja (gaz na ciało stałe),
- korozyjno-mechaniczne (chemiczne + mechaniczne).
Ad. 14. Obsługa profilaktyczna.
Zalety:
- planowanie obsługi profilaktycznej- czas odpowiedni dla użytkowania,
- zredukowane straty wynikające z nieplanowanych przerw pracy urządzenia oraz zagrożeń spowodowanych przez uszkodzenia,
- zwiększa bezpieczeństwo.
Wady:
- obsługi wykonywane niezależnie od stanu,
- nie gwarantują wyeliminowania uszkodzeń niezależnie od czasu użytkowania,
- niepotrzebny demontaż oraz błędy obsługiwania mogą być przyczyną uszkodzeń indukowanych przez obsługę,
- małe wykorzystanie.
Ad.2 Warunki zdatności technicznej układu hamulcowego. (Istnieje też drugie drzewko z tym, że nie zdatności technicznej, a funkcjonalnej. Profesor nie sprecyzował więc nie wiem, o które chodzi).
a) równoczesne rozpoczęcie hamowania wszystkich kół,
b) płynny przebieg procesu hamowania i odhamowania,
c) pełne odhamowanie,
d) prawidłowe działanie układu EBD i ABS,
e) wartość wskaźnika sprawności hamowania większa od wymaganej, dla samochodów osobowych z=a_h/g > z_dop
f) siły hamowania kół jednej osi spełniają nierówność F_h1>0,7*F_h2 gdzie F_h1- mniejsza, F_h2- większa wartość siły hamowania,
g) zmiany wartości siły hamowania koła podczas jednego obrotu powinny spełniać warunek F_hmin>0,8*F_hmax gdzie F_hmin i F_hmax to minimalne i maksymalne wartości siły hamowania.
Ad.1 To oczywiście te pierwszy wykres z notatek, które ktoś wrzucił na forum z tym, że Profesor coś wspominał, że jest on dla rosnącego parametru, a on chce dla malejącego bo też pokazywał.
Pojęcia:
a) Stan zdatności- urządzenie działa zgodnie ze standardami technicznymi i standardami bezpieczeństwa. Urządzenie spełnia funkcje techniczne zgodnie ze standardami akceptowanymi przez użytkownika oraz zgodnie ze standardami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
b) Stan niezdatności- urządzenie nie spełnia istotnych funkcji technicznych, jak i również nie spełnia standardów akceptowalnych przez użytkownika oraz standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Urządzenie spełnia istotne funkcje techniczne, ale funkcje te nie są akceptowane przez użytkownika.
c) Uszkodzenie jest to przejście obiektu ze stanu zdatności do stanu niezdatności.
Jak się uda to jutro opracuję kolejne 5 pytań Może ktoś wie o co chodzi w 12 i 15? |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Nie 19:59, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Pon 11:40, 14 Lut 2011 |
 |
Pytanie 11. Rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska, to chyba to samo co pytanie 7. Wymienić rodzaje tarcia (suche, graniczne, płynne-mokre). Chociaż pewny nie jestem.
Dobrze by było gdyby ktoś wrzucił rysunek do pytania 5. Charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego. Wiem, że mam ten rysunek źle w notatkach, które posiadam.
Tak samo w 3 oraz 10 nie wiem, o które drzewka (fragmenty drzewek chodzi) więc może ktoś chociaż coś podpowie?
12. Opisać to co było na ostatnim wykładzie z łożyskami i L10. W ogóle nie wiem o co chodzi? Wydaje mi się, że po prostu nie mam tej części notatek.
Może ktoś się zmobilizuje i opracuje coś z tych rzeczy? Wiem, że na pewno ktoś wie jak zrobić te charakterystyki tarcia z pytania 5. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Pon 11:43, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Pon 21:37, 14 Lut 2011 |
 |
To jest chyba odpowiedź na pytanie o rodzaje tarcia.
Klasyfikacja tarcia pod względem kinematyki ruchu części:
- tarcie ślizgowe,
- tarcie toczne,
- tarcie toczne z poślizgiem,
- tarcie spoczynkowe,
- tarcie ruchowe.
Natomiast to jest chyba odpowiedź na pytanie o rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska smaru:
PostWysłany: Nie 12:03, 13 Lut 2011 Temat postu:
Opracowane trzy pytania. Specjalnie w oddzielnym poście, żeby było czytelniej.
Klasyfikacja ze względu na środowisko smaru:
a) suche:
- fizyczne,
- techniczne
b) graniczne
c) płynne:
- hydrostatyczne,
- hydrodynamiczne,
- elastohydrodynamiczne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mala421989
Logistyka
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Studentka
|
Wysłany:
Wto 5:30, 15 Lut 2011 |
 |
a to 12 to coś z tego czy raczej nie?
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
kamilllo
Ekologia
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 10:13, 15 Lut 2011 |
 |
czy osoby ktore zdaly moglyby podzielic sie jakimis informacjami, tudziez notatkami, badz czymkolwiek? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilllo dnia Wto 10:14, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Wto 10:28, 15 Lut 2011 |
 |
To chyba coś w tym stylu. Tutaj kartka, którą znalazłem gdzieś w notatkach, które mam na kompie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ktoś wie jak to się liczy? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
macin87
Żywności
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 178 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziejów(Witowo) Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 15:10, 15 Lut 2011 |
 |
WItam,
ma ktoś zebrane wszystkie pytania w jedno?
Bo wsio porozwalane w tym temacie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|