FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wykład Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
r_krzychu



Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Bródki City
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 13:35, 30 Sty 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Lista osób które zaliczyły w drugim tygodniu, wrzucam w razie gdyby ktoś jeszcze nie wiedział. Tych co zaliczyli w pierwszym wyczytał na wykładzie wiec tutaj ich nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 14:43, 31 Sty 2011 Powrót do góry

wpisy: czwartek od 9.30.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
worek
Drogowy


Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PN - WLKP
Płeć: Student

PostWysłany: Śro 8:58, 09 Lut 2011 Powrót do góry

Doszły mnie słuchy, że ktoś posiada liste wszystkich osób, które zdały Zwierzchowskiego, jeśli ta osoba mogłaby tutaj zamieścić tą liste, byłbym wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grylek
Logistyka


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Pią 22:07, 11 Lut 2011 Powrót do góry

Ma ktoś może opracowane te pytania co dawał na pierwszym terminie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Sob 10:28, 12 Lut 2011 Powrót do góry

Oj przydałyby się bo inaczej trzeba będzie zabrać się za grzebanie w notatkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomekMG T5
Lotniczy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Murowana Goślina
Płeć: Student

PostWysłany: Sob 11:11, 12 Lut 2011 Powrót do góry

ma ktoś może podzielić się jakimiś notatkami chociaż?Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
LiHer
Szynowy


Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 630
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Studentka

PostWysłany: Sob 12:45, 12 Lut 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
materiały od prowadzącego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 10:27, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Oto lista pytań, które podano na forum, a które pojawiły się na zaliczeniach (wykluczyłem te, które się powtarzały).


1. Wykres z 1. wykładu i zaznaczenie na nim: stanu zdatności, niezdatności, uszkodzenia, stanu dopuszczalnego.
2. Podać warunki stanu zdatności układu hamulcowego (nie drzewko, tylko wymienić).
3. Narysować drzewo niezdatności dla "niewystarczającej siły tarcia, pochodzącej od hamulca tarczowego, wzór: Th = 2W * mi".
4. Opisać naturalne i sztuczne bazy (to z ostatniego wykładu albo ćwiczeń).
5. Charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego.
6. Drzewko niezawodności dla układu hamulcowego serwo-pedał.
7. Wymienić rodzaje tarcia (suche, graniczne, płynne-mokre).
8. Narysować charakterystyki dla tarcia suchego oraz granicznego w parze metal-metal.
9. Jak można zmniejszyć intensywność zużycia w węzłach kinematycznych (chodziło chyba o smarowanie).
10. Drzewo dla niewystarczającego momentu hamującego.
11. Rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska.
12. Opisać to co było na ostatnim wykładzie z łożyskami i L10.
13. Rodzaje zużycia.
14. Obsługa profilaktyczna- wady i zalety.
15. Rozpiska stanów i obsługa profi (chyba chodzi o rozpiskę profilaktyczną).

Jak coś opracujecie to wrzućcie. Na pewno się przyda.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Nie 11:56, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Nie 12:03, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Opracowane trzy pytania. Specjalnie w oddzielnym poście, żeby było czytelniej.

Ad. 7 Wymienić rodzaje tarcia:
a) suche:
- fizyczne,
- techniczne
b) graniczne
c) płynne:
- hydrostatyczne,
- hydrodynamiczne,
- elastohydrodynamiczne.

Ad. 13 Rodzaje zużycia:
- wskutek tarcia (ciało stałe- ciało stałe),
- kawitacja,
- erozja (gaz na ciało stałe),
- korozyjno-mechaniczne (chemiczne + mechaniczne).

Ad. 14. Obsługa profilaktyczna.
Zalety:
- planowanie obsługi profilaktycznej- czas odpowiedni dla użytkowania,
- zredukowane straty wynikające z nieplanowanych przerw pracy urządzenia oraz zagrożeń spowodowanych przez uszkodzenia,
- zwiększa bezpieczeństwo.

Wady:
- obsługi wykonywane niezależnie od stanu,
- nie gwarantują wyeliminowania uszkodzeń niezależnie od czasu użytkowania,
- niepotrzebny demontaż oraz błędy obsługiwania mogą być przyczyną uszkodzeń indukowanych przez obsługę,
- małe wykorzystanie.

Ad.2 Warunki zdatności technicznej układu hamulcowego. (Istnieje też drugie drzewko z tym, że nie zdatności technicznej, a funkcjonalnej. Profesor nie sprecyzował więc nie wiem, o które chodzi).
a) równoczesne rozpoczęcie hamowania wszystkich kół,
b) płynny przebieg procesu hamowania i odhamowania,
c) pełne odhamowanie,
d) prawidłowe działanie układu EBD i ABS,
e) wartość wskaźnika sprawności hamowania większa od wymaganej, dla samochodów osobowych z=a_h/g > z_dop
f) siły hamowania kół jednej osi spełniają nierówność F_h1>0,7*F_h2 gdzie F_h1- mniejsza, F_h2- większa wartość siły hamowania,
g) zmiany wartości siły hamowania koła podczas jednego obrotu powinny spełniać warunek F_hmin>0,8*F_hmax gdzie F_hmin i F_hmax to minimalne i maksymalne wartości siły hamowania.

Ad.1 To oczywiście te pierwszy wykres z notatek, które ktoś wrzucił na forum z tym, że Profesor coś wspominał, że jest on dla rosnącego parametru, a on chce dla malejącego bo też pokazywał.

Pojęcia:
a) Stan zdatności- urządzenie działa zgodnie ze standardami technicznymi i standardami bezpieczeństwa. Urządzenie spełnia funkcje techniczne zgodnie ze standardami akceptowanymi przez użytkownika oraz zgodnie ze standardami bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
b) Stan niezdatności- urządzenie nie spełnia istotnych funkcji technicznych, jak i również nie spełnia standardów akceptowalnych przez użytkownika oraz standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Urządzenie spełnia istotne funkcje techniczne, ale funkcje te nie są akceptowane przez użytkownika.
c) Uszkodzenie jest to przejście obiektu ze stanu zdatności do stanu niezdatności.

Jak się uda to jutro opracuję kolejne 5 pytań Wink Może ktoś wie o co chodzi w 12 i 15?


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Nie 19:59, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 11:40, 14 Lut 2011 Powrót do góry

Pytanie 11. Rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska, to chyba to samo co pytanie 7. Wymienić rodzaje tarcia (suche, graniczne, płynne-mokre). Chociaż pewny nie jestem.

Dobrze by było gdyby ktoś wrzucił rysunek do pytania 5. Charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego. Wiem, że mam ten rysunek źle w notatkach, które posiadam.

Tak samo w 3 oraz 10 nie wiem, o które drzewka (fragmenty drzewek chodzi) więc może ktoś chociaż coś podpowie?

12. Opisać to co było na ostatnim wykładzie z łożyskami i L10. W ogóle nie wiem o co chodzi? Wydaje mi się, że po prostu nie mam tej części notatek.

Może ktoś się zmobilizuje i opracuje coś z tych rzeczy? Wiem, że na pewno ktoś wie jak zrobić te charakterystyki tarcia z pytania 5.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Pon 11:43, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pon 21:37, 14 Lut 2011 Powrót do góry

To jest chyba odpowiedź na pytanie o rodzaje tarcia.
Klasyfikacja tarcia pod względem kinematyki ruchu części:
- tarcie ślizgowe,
- tarcie toczne,
- tarcie toczne z poślizgiem,
- tarcie spoczynkowe,
- tarcie ruchowe.

Natomiast to jest chyba odpowiedź na pytanie o rodzaje tarcia wg oddziaływania środowiska smaru:

PostWysłany: Nie 12:03, 13 Lut 2011 Temat postu:
Opracowane trzy pytania. Specjalnie w oddzielnym poście, żeby było czytelniej.

Klasyfikacja ze względu na środowisko smaru:
a) suche:
- fizyczne,
- techniczne
b) graniczne
c) płynne:
- hydrostatyczne,
- hydrodynamiczne,
- elastohydrodynamiczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mala421989
Logistyka


Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Studentka

PostWysłany: Wto 5:30, 15 Lut 2011 Powrót do góry

a to 12 to coś z tego czy raczej nie?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilllo
Ekologia


Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 10:13, 15 Lut 2011 Powrót do góry

czy osoby ktore zdaly moglyby podzielic sie jakimis informacjami, tudziez notatkami, badz czymkolwiek?Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamilllo dnia Wto 10:14, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 10:28, 15 Lut 2011 Powrót do góry

To chyba coś w tym stylu. Tutaj kartka, którą znalazłem gdzieś w notatkach, które mam na kompie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś wie jak to się liczy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
macin87
Żywności


Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziejów(Witowo)
Płeć: Student

PostWysłany: Wto 15:10, 15 Lut 2011 Powrót do góry

WItam,

ma ktoś zebrane wszystkie pytania w jedno?

Bo wsio porozwalane w tym temacie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin