FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wykład Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Pon 22:17, 17 Sty 2011 Powrót do góry

Gdyby ktoś wrzucił rozwiązanie tych zdań co podał przemek byłbym wdzięczny, pewnie nie tylko ja... Mimo iż są notatki na forum to kompletnie tego nie ogarniam..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 15:12, 18 Sty 2011 Powrót do góry

moze chodziaż ktos wrzuic ten wykres o ktory chodzi w pierwszym zadaniu...? ja mam ksero i nie widze dokładnie o co tam chodzi i nie mam opisanych oznaczeń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wojtas802
Drogowy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 15:26, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Ja znalazłem na : 3. Podać warunki stanu zdatności układu hamulcowego (dokładnie to pisze zdatności techniczne hamulców ale to chyba o to chodzi) :
-równoczesny początek hamowania wszystkich kół
-płynny przebieg procesu hamowania i odhamowywania
-pełne odhamowanie
-prawidłowe działanie układu ABS i EBD
-wartość wzkaznika skuteczności hamowania wieksza od wymaganej dla samochodów osobowych z=ah(h jako indeks dolny)/g jest większe od zdop(dop jako indeks dolny)
-zmiana wartości siły hamowania koła podczas jednego obrotu powinna spełniać warunek Fhmin większe od 0,8 Fhmax, gdzie Fhmin i Fhmax to wartość min i max siły hamowania

Niech pare osób sie jeszcze spręży i jakoś ogarniemy te 5 pytań Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DrechuT1
Drogowy


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz
Płeć: Student

PostWysłany: Wto 16:17, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Pierwsze pytanie wykres. O co chodzi??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 16:30, 18 Sty 2011 Powrót do góry

przemek napisał:
takie pyta były w tamtym roku1.
tak byly te same ale jedno pytanie ekstra mieliśmy :
charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego

jeśli ktos ma jakies notatki z wykładu prosilbym bardzo o wrzucenie


Tzn ze juz jakas grupa miala zaliczenie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 16:42, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Nie wiem czy ktos mial zaliczenie, chyba dopiero jutro sie zaczynają zaliczenia z tego przedmiotu, ale nie jestem pewen. A co do wykresu to w notatkach od werwola przewija się taki wykres na początku. Ale tam są troche niejasne oznaczenia i nie wiadomo co do czego. Inne oznaczenia sa na wykresie i inne opisywane ponizej wykresu... jakby ktos to potrafił uporządkowac to byłoby miło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 16:52, 18 Sty 2011 Powrót do góry

WARUNKI ZDATNOŚCI TECHNICZNEJ

Warunki zdatności technicznej układu hamulcowego określają jego stan techniczny. Część zbioru warunków zdatności technicznej wyrażona jest w sposób opisowy (np. kompletność, prawidłowość zamocowania), a część za pomocą parametrów diagnostycznych. Zakres spełnienia opisowych warunków zdatności technicznej oceniany jest głównie w sposób organoleptyczny, natomiast do pomiaru wartości parametrów diagnostycznych są stosowane metody przyrządowe.
Dla układów hamulcowych warunki zdatności technicznej można określić następująco:

* kompletność układu (układ powinien być skompletowany zgodnie z dokumentacją techniczną pojazdu),
* prawidłowość zamocowania elementów układu,
* właściwy stan zewnętrzny elementów układu (brak uszkodzeń mechanicznych),
* szczelność obwodów (w przypadku układów hamulcowych sterowanych hydraulicznie lub pneumatycznie),
* prawidłowe wartości parametrów diagnostycznych hydraulicznego mechanizmu uruchamiającego hamulce (jakość płynu hamulcowego i jego poziom w zbiorniku, skok jałowy pedału hamulca, brak oznak zapowietrzenia obwodu hydraulicznego),
* odpowiednie wartości parametrów diagnostycznych pneumatycznego mechanizmu uruchamiającego hamulce (ciśnienie zasilające i sterujące, szczelność układu przenoszącego, czas reakcji hamulców),
* odpowiednie wartości parametrów opisujących stan mechanizmów hamulcowych (luz w mechanizmach hamulcowych, skok rezerwowy pedału hamulca, skok roboczy tłoczysk siłowników hamulcowych),
* prawidłowe wartości parametrów oceny skuteczności działania układu hamulcowego (wskaźnik skuteczności hamowania, opóźnienie hamowania) oraz parametrów uzupełniających określających rozdział siły hamowania na strony i osie pojazdu, a także zależność zmian siły hamowania na poszczególnych kołach od siły nacisku na pedał hamulca ( stabilność siły hamowania),
* prawidłowe wartości parametrów opisujących stan zespołów układu hamulcowego (np. czas napełniania zbiorników powietrza, szczelność, stopniowalność, czułość działania).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DrechuT1
Drogowy


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz
Płeć: Student

PostWysłany: Wto 16:57, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Próbuje rozkminić ten wykres, ale nie ma bata. Nie rozumiem go.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 17:31, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Odpowiedź na pytanie ekstra znajduje się w notatkach werwola, na samej górze strony nr 7;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adams20
Drogowy


Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 17:43, 18 Sty 2011 Powrót do góry

jesteście na 100% pewni że te pytania jutro będą?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemek
Inżynieria rurociągowa


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan
Płeć: Student

PostWysłany: Wto 17:46, 18 Sty 2011 Powrót do góry

człowieku, a ja wiem takie były w tamtym roku to jest tylko jedno z wyjsc zaliczenia tego gówna, kto to moze wiedzieć może będą może nie nie wiem jak nie chcesz to wez ucz sie czegos innego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adams20
Drogowy


Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 17:49, 18 Sty 2011 Powrót do góry

dobra dobra po co się denerwujesz człowieku....
coś do 2 wydaje mi się że o to chodzi
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adams20 dnia Wto 18:33, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 19:01, 18 Sty 2011 Powrót do góry

Też mi się wydaje że o to chodzi, z tych wzorów mozna obliczyc zawodności i niezawodności. ale jak narysowac to drzewo zdatnosci i niezdatnosci do tego zadania?Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GeGi T2
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:15, 18 Sty 2011 Powrót do góry

a ma ktos drzewko do zad 4 ? bo nie moge tego znalazc w notatkach ani skanach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GeGi T2 dnia Wto 19:16, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
poluskor



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Wto 19:19, 18 Sty 2011 Powrót do góry

kadziński napewno wie:p wiec tak: dla połaczenia szeregowego rysujemy bramkę "i"

a dla równoległego bramkę "lub"

np. : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin