Autor |
Wiadomość |
T7siwy
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 22:17, 17 Sty 2011 |
|
Gdyby ktoś wrzucił rozwiązanie tych zdań co podał przemek byłbym wdzięczny, pewnie nie tylko ja... Mimo iż są notatki na forum to kompletnie tego nie ogarniam.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
T7siwy
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 15:12, 18 Sty 2011 |
|
moze chodziaż ktos wrzuic ten wykres o ktory chodzi w pierwszym zadaniu...? ja mam ksero i nie widze dokładnie o co tam chodzi i nie mam opisanych oznaczeń. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wojtas802
Drogowy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 15:26, 18 Sty 2011 |
|
Ja znalazłem na : 3. Podać warunki stanu zdatności układu hamulcowego (dokładnie to pisze zdatności techniczne hamulców ale to chyba o to chodzi) :
-równoczesny początek hamowania wszystkich kół
-płynny przebieg procesu hamowania i odhamowywania
-pełne odhamowanie
-prawidłowe działanie układu ABS i EBD
-wartość wzkaznika skuteczności hamowania wieksza od wymaganej dla samochodów osobowych z=ah(h jako indeks dolny)/g jest większe od zdop(dop jako indeks dolny)
-zmiana wartości siły hamowania koła podczas jednego obrotu powinna spełniać warunek Fhmin większe od 0,8 Fhmax, gdzie Fhmin i Fhmax to wartość min i max siły hamowania
Niech pare osób sie jeszcze spręży i jakoś ogarniemy te 5 pytań |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DrechuT1
Drogowy
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 16:17, 18 Sty 2011 |
|
Pierwsze pytanie wykres. O co chodzi?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Wto 16:30, 18 Sty 2011 |
|
przemek napisał: |
takie pyta były w tamtym roku1.
tak byly te same ale jedno pytanie ekstra mieliśmy :
charakterystyki intensywności zużycia powierzchni trących metal-meta w warunkach tarcia suchego i granicznego
jeśli ktos ma jakies notatki z wykładu prosilbym bardzo o wrzucenie |
Tzn ze juz jakas grupa miala zaliczenie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
T7siwy
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 16:42, 18 Sty 2011 |
|
Nie wiem czy ktos mial zaliczenie, chyba dopiero jutro sie zaczynają zaliczenia z tego przedmiotu, ale nie jestem pewen. A co do wykresu to w notatkach od werwola przewija się taki wykres na początku. Ale tam są troche niejasne oznaczenia i nie wiadomo co do czego. Inne oznaczenia sa na wykresie i inne opisywane ponizej wykresu... jakby ktos to potrafił uporządkowac to byłoby miło |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Wto 16:52, 18 Sty 2011 |
|
WARUNKI ZDATNOŚCI TECHNICZNEJ
Warunki zdatności technicznej układu hamulcowego określają jego stan techniczny. Część zbioru warunków zdatności technicznej wyrażona jest w sposób opisowy (np. kompletność, prawidłowość zamocowania), a część za pomocą parametrów diagnostycznych. Zakres spełnienia opisowych warunków zdatności technicznej oceniany jest głównie w sposób organoleptyczny, natomiast do pomiaru wartości parametrów diagnostycznych są stosowane metody przyrządowe.
Dla układów hamulcowych warunki zdatności technicznej można określić następująco:
* kompletność układu (układ powinien być skompletowany zgodnie z dokumentacją techniczną pojazdu),
* prawidłowość zamocowania elementów układu,
* właściwy stan zewnętrzny elementów układu (brak uszkodzeń mechanicznych),
* szczelność obwodów (w przypadku układów hamulcowych sterowanych hydraulicznie lub pneumatycznie),
* prawidłowe wartości parametrów diagnostycznych hydraulicznego mechanizmu uruchamiającego hamulce (jakość płynu hamulcowego i jego poziom w zbiorniku, skok jałowy pedału hamulca, brak oznak zapowietrzenia obwodu hydraulicznego),
* odpowiednie wartości parametrów diagnostycznych pneumatycznego mechanizmu uruchamiającego hamulce (ciśnienie zasilające i sterujące, szczelność układu przenoszącego, czas reakcji hamulców),
* odpowiednie wartości parametrów opisujących stan mechanizmów hamulcowych (luz w mechanizmach hamulcowych, skok rezerwowy pedału hamulca, skok roboczy tłoczysk siłowników hamulcowych),
* prawidłowe wartości parametrów oceny skuteczności działania układu hamulcowego (wskaźnik skuteczności hamowania, opóźnienie hamowania) oraz parametrów uzupełniających określających rozdział siły hamowania na strony i osie pojazdu, a także zależność zmian siły hamowania na poszczególnych kołach od siły nacisku na pedał hamulca ( stabilność siły hamowania),
* prawidłowe wartości parametrów opisujących stan zespołów układu hamulcowego (np. czas napełniania zbiorników powietrza, szczelność, stopniowalność, czułość działania). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DrechuT1
Drogowy
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 16:57, 18 Sty 2011 |
|
Próbuje rozkminić ten wykres, ale nie ma bata. Nie rozumiem go. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
T7siwy
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 17:31, 18 Sty 2011 |
|
Odpowiedź na pytanie ekstra znajduje się w notatkach werwola, na samej górze strony nr 7;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adams20
Drogowy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 17:43, 18 Sty 2011 |
|
jesteście na 100% pewni że te pytania jutro będą? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 17:46, 18 Sty 2011 |
|
człowieku, a ja wiem takie były w tamtym roku to jest tylko jedno z wyjsc zaliczenia tego gówna, kto to moze wiedzieć może będą może nie nie wiem jak nie chcesz to wez ucz sie czegos innego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
adams20
Drogowy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 17:49, 18 Sty 2011 |
|
dobra dobra po co się denerwujesz człowieku....
coś do 2 wydaje mi się że o to chodzi
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adams20 dnia Wto 18:33, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
T7siwy
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 19:01, 18 Sty 2011 |
|
Też mi się wydaje że o to chodzi, z tych wzorów mozna obliczyc zawodności i niezawodności. ale jak narysowac to drzewo zdatnosci i niezdatnosci do tego zadania? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GeGi T2
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 19:15, 18 Sty 2011 |
|
a ma ktos drzewko do zad 4 ? bo nie moge tego znalazc w notatkach ani skanach |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez GeGi T2 dnia Wto 19:16, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
poluskor
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 74 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 19:19, 18 Sty 2011 |
|
kadziński napewno wie:p wiec tak: dla połaczenia szeregowego rysujemy bramkę "i"
a dla równoległego bramkę "lub"
np. : [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|