Autor |
Wiadomość |
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 17:21, 21 Lut 2011 |
|
popieram nie ma tego nigdzie nie wiem o co mu chodzi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
nowy-89
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 64 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 18:32, 21 Lut 2011 |
|
Bartek to nie wie jakim cudem zdał i nie miał żadnych innych notatek prócz tych co wszyscy:P |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 19:15, 21 Lut 2011 |
|
To co Wam objaśniałem w windzie to WYKRES INDYKATOROWY. Czy o to mu chodzi ??? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 19:28, 21 Lut 2011 |
|
no własnie to samo znajduje jak szukam. No bo pod jakim hasłem tego szukać charakterystyki podstawowe to wyskakuje to co rysujemy i pizdy zgarniamy albo ten co matek pisze jutro spróbuje sie przejść do czytelni to może czegoś sie dowiem nie wiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mario_T2
Ekologia
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 135 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sycyn/Szamotuły/Poznań Płeć: Student
|
Wysłany:
Pią 20:48, 25 Lut 2011 |
|
Nie wiem gdzie wam to wrzucić, ale ponoć potrzebujecie info o charakterystyce ogólnej (przenieście to do właściwego tematu):
I. Charakterystyka ogólna – charakterystyka prędkościowa silnika przedstawiająca we współrzędnych Mo, n lub pe, n wyliczone hiperbole stałych mocy użytecznych.
Na tak przygotowanej siatce naniesione są krzywe obrazujące stałe wartości jednostkowego zużycia paliwa ge. Głównym celem jest umożliwienie dobrania dla badanego silnika, odpowiedniego przełożenia pracującego w okolicy największej możliwej sprawności.
II. Schemat tworzenia charakterystyki ogólnej.
1. Na wykresie o współrzędnych n[Obr/min] i Mo[N*m] nanieść linie momentu obrotowego z charakterystyki pełnej mocy.
2. Z charakterystyki obciążeniowej odczytać wartość minimalną jednostkowego zużycia paliwa.
3. Odczytane wartości nanieść na charakterystykę ogólną.
4. Na charakterystyce obciążeniowej poprowadzić linię poziomą dla kolejnej ustalonej wartości ge .
5. Na charakterystyce obciążeniowej odczytać wartości Mo dla ustalonej wartości ge .
6. Na charakterystyce ogólnej nanieść kolejne uzyskane punkty i połączyć w celu uzyskania warstwic ge .
7. Wykonać charakterystykę obciążeniową dla kolejnej wartości n i powtórzyć powyższe czynności.
8. N a charakterystykę ogólną nanieść linie stałej mocy Ne
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze te związki toksyczne:
71. Omów ogólne zasady redukcji emisji spalin.
Stężenie związków toksycznych w spalinach można ograniczyć:
- dobierając właściwe regulacje silnika;
- wprowadzając zmiany konstrukcyjne, głównie w układzie zasilania i systemie spalania;
- modyfikując skład i jakość paliw silnikowych oraz wprowadzając paliwa zastępcze;
- katalitycznie oczyszczając spaliny.
Zadanie redakcji spalin jest trudne, gdyż często wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie stężenia jednego składnika może prowadzić do zwiększenia innego.
CO – można ograniczyć spalając mieszanki ubogie, zarówno w silniku ZI, jak i ZS. W silniku ZI nadmierne zubażanie mieszanki jest niewskazane, m.in. z powodu ograniczenia mocy silnika oraz wchodzenia w zakres zwiększonego stężenia węglowodorów. W silniku ZS głównie wpływa to na ograniczenie mocy.
Ograniczeniu stężenia CO sprzyja również dbałość o właściwą temperaturę pracy silnika. Chodzi tu przede wszystkim o temperaturę ścianek cylindra i głowicy. Istotnym czynnikiem jest także zawirowanie ładunku oraz właściwe rozpylenie paliwa, służące dobremu wymieszaniu drobin par paliwa z powietrzem.
NOx – ograniczenie tlenków azotu uzyskuje się dzięki obniżeniu temperatury procesu spalania. To działanie ma oczywiście ograniczenia, można bowiem uzyskiwać obniżenie temperatury w wyniku częściowego obciążenia silnika, zasilania mieszankami ubogimi, lub bogatymi, co z kolei prowadzi do zwiększenia emisji HC.
Obniżenie temperatury obiegu można też zrealizować metodą opóźnienia zapłonu (wtrysku w ZS). Prowadzi to również do pogorszenia sprawności ogólnej silnika.
Przy obciążeniach częściowych jest wskazane wprowadzenie recyrkulacji spalin, w celu obniżenie temperatury obiegu i zmniejszenia ładunku powietrza, będącego nośnikiem tlenu i azotu.
Zwiększenie współotwarcia zaworów dolotowych i wylotowych sprzyja zmniejszeniu stężenia NOx. uzyskuje się wówczas efekt schładzania cylindrów zwiększonym przepłukiwaniem świeżym ładunkiem powietrza.
HC – zmniejszenie stężenia HC uzyskuje się również także dzięki zapewnieniu odpowiedniego współczynnika nadmiaru powietrza. Zmniejszeniu stężenia HC sprzyja zwarta komora spalania, odpowiednio duże zawirowanie i sturbulizowanie ładunku, poprawa rozpylenia i ukierunkowanie strugi (nie na denko), zadbanie o właściwą, niezbyt niską temperaturę pracy silnika.
Sadza – głownie należy zadbać o odpowiedni nadmiar powietrza (nieprzekraczalnie granicy dymienia). Duże znacznie ma także takie prowadzenie procesu spalania, by uniknąć wtrysku paliwa do przestrzeni objętej wysokotemperaturowym płomieniem. Pewną poprawę uzyskuje się zatem przez skracanie czasu wtrysku dawki paliwa. Prowadzi to jednak do zwiększenia szybkości narastania ciśnienia, szczególnie gdy cała dawka zostaje wtryśnięta w czasie krótszym niż zwłoka samozapłonu.
72. Omów budowę i funkcjonowanie katalizatora spalin.
Reaktor katalityczny (popularna nazwa – katalizator samochodowy) – część układu wydechowego wszystkich współczesnych samochodów osobowych spełniająca funkcję poza silnikowego systemu zmniejszania szkodliwych składników spalin. Dawniej nie były stosowane ze względu na mało rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin. Dziś stosowane są również w innych urządzeniach napędzanych silnikiem spalinowym, ciężarówkach, autobusach, lokomotywach, wózkach widłowych itp. Ma na celu zmniejszenie ilości szkodliwych związków chemicznych w gazach wydechowych.
Działanie reaktora opiera się na reakcji substancji zawartych w spalinach z katalizatorem. Optymalne warunki pracy katalizatora dobierane są dzięki sterowaniu silnikiem na podstawie danych z sondy lamda.
Przy silnikach o zapłonie iskrowym najczęściej stosuje się reaktory trójfunkcyjne TWC (Three Way Catalyst), które redukują tlenki azotu (NOx) (dzięki CO) oraz jednocześnie utleniają węglowodory (CH) i tlenek węgla (CO). Aby reakcje te mogły zachodzić równocześnie konieczne jest utrzymywanie współczynnika nadmiaru powietrza na poziomie λ = 1.
Przy silnikach o zapłonie samoczynnym stosowane są reaktory utleniające, które powodują utlenienie związków CH i CO. Jednoczesna redukcja NOx jest w tym przypadku niemożliwa ze względu na fakt pracy tych silników na mieszankach ubogich.(dzięki dużej lambdzie mamy dużo O2 w spalinach, CO się utleni i nie mamy czym NO potraktować)
Ze względu na rosnące wymagania ze strony norm emisji spalin pojedyncze reaktory katalityczne są zastępowane układami kilku reaktorów.(ceramiczne i metalowe). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario_T2 dnia Pią 20:56, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Sob 9:40, 26 Lut 2011 |
|
dzieki mario |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Pią 18:09, 04 Mar 2011 |
|
poprawa silników w srode o 8.30 w jego gabinecie, ten wykres o który mu chodzi to ten wykres co wrzucił mario, czyli ten [link widoczny dla zalogowanych]
, uczymy sie tego tych zwiazków toksycznych i tyle, choc mi nie mówił co bedzie ale raczej powinien dac to... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
spadachron
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 134 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 14:54, 22 Mar 2011 |
|
to kiedy do lijewskiego? jutro? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 15:29, 22 Mar 2011 |
|
No jak juz to w czwartek na 10, tyle tylko ze nie moge zalatwic sali. Probowalem dzisiaj 817 ale nie bylo nikogo kto jest odpowiedzialny za grafik takze jutro to bede potwierdzal. Druga sprawa jest to ze to chyba nie chodzi o ten wykres... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
spadachron
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 134 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 16:32, 22 Mar 2011 |
|
no Przemek niby był u Lijewskiego,ukorzył się i zapytał o ten wykres to lijek pokazał mu to.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 19:31, 22 Mar 2011 |
|
tak własnie było to ten wykres |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
spadachron
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 134 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 17:42, 29 Mar 2011 |
|
na którą jutro do lijewskiego? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 18:26, 29 Mar 2011 |
|
Przypominam: 11:45 sala 218 BM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arek
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 21:17, 12 Kwi 2011 |
|
Matek ty szmato!! (Przydan kazał) |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Matek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 12:42, 13 Kwi 2011 |
|
Wyjebać Ci?! Po co Ci to! |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|