FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Pytania Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Śro 17:01, 09 Lut 2011 Powrót do góry

Cytat:


- mechanizm trapezowy z rysunkami + opis
- amortyzatory (rodzaje, wady, zalety, możliwości uszkodzenia)
- elementy sprężyste w zawieszeniu + opis
- rodzaje zawieszenia + wady, zalety, opis
- układ hydrauliczny/pneumatyczny hamulcowy +opis +rysunek
- mechanizm regulacji rozpieracza
- coś o siłowniku membranowym i dwusekcyjnej pompie

ale slyszalem ze drogowce mowil ze nie bedzie ukladu hamulcowego a sie jedak tu pytania trafily wiec nie wiem jak to jest Razz
1 GRUPA :

1. sprzegło ze sprezyna centralna ( rys, opis , zalety wady, funkcje)

2. wymienic elem. sprezyste zawieszenia i opisac ich zadania

3. schemat przekładni srubowo kulkowej z opisem i funkcjami i zaletami

do tego trzeba bylo narysowac odpowiedni schemat ukladu trapezowego

2 GRUPA

1. amortyzator- rodzaje i zadanie

2. sprzeglo ze sprezyna centralna

3. przekladnie kulkowo-zebata

Ja miałem takie pytania:

1.Amortyzatory(rodzaje, wady, zalety,)
2.schemat przekładni srubowo kulkowej, odpowiedni mechanizm trapezowy do tego(koła proste i skręcone)
3.Układ hamulcowy pneumatyczny-schemat układy, wady,zalety,zastosowanie, siłownik membranowo sprężynowy

Ja miałam:

1) Sprzęgło mechaniczne cierne ze sprężyną centralną (schemat z nazwanymi elementami przy włączonym i rozłączonym sprzęgle, wady, zalety, zadania)
2) Elementy sprężyste w zawieszeniach (rodzaje, zadanie jakie spełniają)
3) Układ hamulcowy hydrauliczny (schemat układu, wady, zalety, budowa i zasada działania dwusekcyjnej pompy hydraulicznej przy prawidłowym działaniu oraz przy uszkodzeniu 1 i drugiej sekcji)

Wczoraj na poprawce na drogówce zrobił jedną grupę, mieli to pytanie z przekładnią kulkowo zębatą, sprzęgłem ze spreżyną centralną i jako trzecie opisać zawieszenia w pojazdach, rodzaje zadania itd:)


To jest z maila którego dostałem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 18:44, 09 Lut 2011 Powrót do góry

Hamciu a skąd masz te pytania? Bo to jest to co my mieliśmy na zaliczeniu... a te pozostałe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Śro 19:40, 09 Lut 2011 Powrót do góry

dostałem maila od kumpla - te pytania są z zeszłego roku, u nas się powtórzyły - pozostałe są z żywności czy tam ekologii


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 20:02, 09 Lut 2011 Powrót do góry

a nie wiesz czy na poprawce bylo w tamtym roku to samo co na pierwszym terminie?;>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Śro 20:26, 09 Lut 2011 Powrót do góry

A przeczytałaś mój post dokładnie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 20:43, 09 Lut 2011 Powrót do góry

ehhh... sorka nie doczytalam;) fajnie;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 13:49, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Czy ktoś opracował może te sześć pytań, które wystąpiły na pierwszym terminie?

Nie ukrywam, że leń mnie dopadł nieziemski Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
#12
Drogowy


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 14:07, 13 Lut 2011 Powrót do góry

a ja mam pytanie odnosnie tej przekladni srubowo-kulkowej, moze ktos sie orientuje bardziej w tym temacie...
mianowicie w tym pytaniu chodzi o to zeby narysowac ta przekladnie oddzielnie i oprocz tego osobno tylko sam uklad trapezowy dla zawieszenia zaleznego z przekladnia ramieniowa do jazdy na wprost i przy skrecie? Czy moze trzeba ta przekladnie wrysowac w ten uklad trapezowy? :/ mam nadzieje ze nie bo moze byc problem...

a drugie pytanie odnosnie tej przekladni zebatkowej: pierwszy przegub blizej sworznia zwrotnicy przemieszcza sie tylko po promieniu tego sworznia (tym narysowanym od cyrkla) ? a drugi przegub po lini poziomej po ktorej przemieszcza sie drazek poprzeczny, na ktorym jest ta zebatka? o to chodzi czy sie myle?

jakby ktos odpowiedzial to bede wdzieczny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 14:49, 13 Lut 2011 Powrót do góry

#12 napisał:
a ja mam pytanie odnosnie tej przekladni srubowo-kulkowej, moze ktos sie orientuje bardziej w tym temacie...
mianowicie w tym pytaniu chodzi o to zeby narysowac ta przekladnie oddzielnie i oprocz tego osobno tylko sam uklad trapezowy dla zawieszenia zaleznego z przekladnia ramieniowa do jazdy na wprost i przy skrecie? Czy moze trzeba ta przekladnie wrysowac w ten uklad trapezowy? :/ mam nadzieje ze nie bo moze byc problem...


tak jak piszesz, plik SiC 15b str.2 slajd 4 - ten rysunek z opisem + układ trapezowy plik SiC 15a str. 15 slajd 30 - przynajmniej ja tak to rozumiem. Mogliby się odezwać Ci którzy zdali!!!

Cytat:
a drugie pytanie odnosnie tej przekladni zebatkowej: pierwszy przegub blizej sworznia zwrotnicy przemieszcza sie tylko po promieniu tego sworznia (tym narysowanym od cyrkla) ? a drugi przegub po lini poziomej po ktorej przemieszcza sie drazek poprzeczny, na ktorym jest ta zebatka? o to chodzi czy sie myle?


drązek poprzeczny/listwa dodatkowa porusza się tylko w linii poziomej, reszta kręci się jak trzeba Wink - czyli tak jak piszesz, aczkolwiek zaczynam we wszystko wątpić - może jakieś rysuneczki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hamciu KS Ciepła Wódka dnia Nie 15:22, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
wojtas802
Drogowy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 16:29, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Wie ktoś jakie są zalety i wady sprzęgła mechanicznego ciernego ze sprężyną centralną?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huge
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 16:43, 13 Lut 2011 Powrót do góry

sprzęgło mechaniczne cierne ze sprężyną centralna :

zalety:
-sila dociskowa dziala na calą powierzchnie tarczy,
-prosta budowa- mało elementów składowych,
- mała masa - w stosunku do sprzęgła ze sprężynami obwodowymi

wady:
-konieczność wymiany całego mechanizmu w przypadku awarii ( wymiana samej tarczy dociskowej bardzo rzadko)

Nie wiem, czy jest dobrze. W razie uwag proszę o poprawkę!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez huge dnia Nie 16:45, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wojtas802
Drogowy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 16:53, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 17:57, 13 Lut 2011 Powrót do góry

To by się zgadzało, a co z tym sprzęgiełkiem ze sprężynami obwodowymi? Orientuje się ktoś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hamciu KS Ciepła Wódka dnia Nie 17:57, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
huge
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 18:01, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Wadą na pewno jest większa liczba elementów, a co za tym idzie więcej rzeczy się psuje, konieczna jest regulacja łapek docisku (które też często pękają), a siła docisku nie jest tak równomiernie rozłożona.
Jak narazie zalety żadne mi nie przychodzą na myśl....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huge dnia Nie 18:07, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 18:17, 13 Lut 2011 Powrót do góry

Zaletą możność wymiany pojedynczych części, czyli tańsze w naprawie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin