Autor |
Wiadomość |
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 17:01, 09 Lut 2011 |
|
Cytat: |
- mechanizm trapezowy z rysunkami + opis
- amortyzatory (rodzaje, wady, zalety, możliwości uszkodzenia)
- elementy sprężyste w zawieszeniu + opis
- rodzaje zawieszenia + wady, zalety, opis
- układ hydrauliczny/pneumatyczny hamulcowy +opis +rysunek
- mechanizm regulacji rozpieracza
- coś o siłowniku membranowym i dwusekcyjnej pompie
ale slyszalem ze drogowce mowil ze nie bedzie ukladu hamulcowego a sie jedak tu pytania trafily wiec nie wiem jak to jest
1 GRUPA :
1. sprzegło ze sprezyna centralna ( rys, opis , zalety wady, funkcje)
2. wymienic elem. sprezyste zawieszenia i opisac ich zadania
3. schemat przekładni srubowo kulkowej z opisem i funkcjami i zaletami
do tego trzeba bylo narysowac odpowiedni schemat ukladu trapezowego
2 GRUPA
1. amortyzator- rodzaje i zadanie
2. sprzeglo ze sprezyna centralna
3. przekladnie kulkowo-zebata
Ja miałem takie pytania:
1.Amortyzatory(rodzaje, wady, zalety,)
2.schemat przekładni srubowo kulkowej, odpowiedni mechanizm trapezowy do tego(koła proste i skręcone)
3.Układ hamulcowy pneumatyczny-schemat układy, wady,zalety,zastosowanie, siłownik membranowo sprężynowy
Ja miałam:
1) Sprzęgło mechaniczne cierne ze sprężyną centralną (schemat z nazwanymi elementami przy włączonym i rozłączonym sprzęgle, wady, zalety, zadania)
2) Elementy sprężyste w zawieszeniach (rodzaje, zadanie jakie spełniają)
3) Układ hamulcowy hydrauliczny (schemat układu, wady, zalety, budowa i zasada działania dwusekcyjnej pompy hydraulicznej przy prawidłowym działaniu oraz przy uszkodzeniu 1 i drugiej sekcji)
Wczoraj na poprawce na drogówce zrobił jedną grupę, mieli to pytanie z przekładnią kulkowo zębatą, sprzęgłem ze spreżyną centralną i jako trzecie opisać zawieszenia w pojazdach, rodzaje zadania itd:) |
To jest z maila którego dostałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Śro 18:44, 09 Lut 2011 |
|
Hamciu a skąd masz te pytania? Bo to jest to co my mieliśmy na zaliczeniu... a te pozostałe? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 19:40, 09 Lut 2011 |
|
dostałem maila od kumpla - te pytania są z zeszłego roku, u nas się powtórzyły - pozostałe są z żywności czy tam ekologii |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Śro 20:02, 09 Lut 2011 |
|
a nie wiesz czy na poprawce bylo w tamtym roku to samo co na pierwszym terminie?;> |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 20:26, 09 Lut 2011 |
|
A przeczytałaś mój post dokładnie ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Śro 20:43, 09 Lut 2011 |
|
ehhh... sorka nie doczytalam;) fajnie;) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 13:49, 13 Lut 2011 |
|
Czy ktoś opracował może te sześć pytań, które wystąpiły na pierwszym terminie?
Nie ukrywam, że leń mnie dopadł nieziemski |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
#12
Drogowy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 163 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 14:07, 13 Lut 2011 |
|
a ja mam pytanie odnosnie tej przekladni srubowo-kulkowej, moze ktos sie orientuje bardziej w tym temacie...
mianowicie w tym pytaniu chodzi o to zeby narysowac ta przekladnie oddzielnie i oprocz tego osobno tylko sam uklad trapezowy dla zawieszenia zaleznego z przekladnia ramieniowa do jazdy na wprost i przy skrecie? Czy moze trzeba ta przekladnie wrysowac w ten uklad trapezowy? :/ mam nadzieje ze nie bo moze byc problem...
a drugie pytanie odnosnie tej przekladni zebatkowej: pierwszy przegub blizej sworznia zwrotnicy przemieszcza sie tylko po promieniu tego sworznia (tym narysowanym od cyrkla) ? a drugi przegub po lini poziomej po ktorej przemieszcza sie drazek poprzeczny, na ktorym jest ta zebatka? o to chodzi czy sie myle?
jakby ktos odpowiedzial to bede wdzieczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 14:49, 13 Lut 2011 |
|
#12 napisał: |
a ja mam pytanie odnosnie tej przekladni srubowo-kulkowej, moze ktos sie orientuje bardziej w tym temacie...
mianowicie w tym pytaniu chodzi o to zeby narysowac ta przekladnie oddzielnie i oprocz tego osobno tylko sam uklad trapezowy dla zawieszenia zaleznego z przekladnia ramieniowa do jazdy na wprost i przy skrecie? Czy moze trzeba ta przekladnie wrysowac w ten uklad trapezowy? :/ mam nadzieje ze nie bo moze byc problem... |
tak jak piszesz, plik SiC 15b str.2 slajd 4 - ten rysunek z opisem + układ trapezowy plik SiC 15a str. 15 slajd 30 - przynajmniej ja tak to rozumiem. Mogliby się odezwać Ci którzy zdali!!!
Cytat: |
a drugie pytanie odnosnie tej przekladni zebatkowej: pierwszy przegub blizej sworznia zwrotnicy przemieszcza sie tylko po promieniu tego sworznia (tym narysowanym od cyrkla) ? a drugi przegub po lini poziomej po ktorej przemieszcza sie drazek poprzeczny, na ktorym jest ta zebatka? o to chodzi czy sie myle? |
drązek poprzeczny/listwa dodatkowa porusza się tylko w linii poziomej, reszta kręci się jak trzeba - czyli tak jak piszesz, aczkolwiek zaczynam we wszystko wątpić - może jakieś rysuneczki? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hamciu KS Ciepła Wódka dnia Nie 15:22, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
wojtas802
Drogowy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 16:29, 13 Lut 2011 |
|
Wie ktoś jakie są zalety i wady sprzęgła mechanicznego ciernego ze sprężyną centralną? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huge
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 227 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 16:43, 13 Lut 2011 |
|
sprzęgło mechaniczne cierne ze sprężyną centralna :
zalety:
-sila dociskowa dziala na calą powierzchnie tarczy,
-prosta budowa- mało elementów składowych,
- mała masa - w stosunku do sprzęgła ze sprężynami obwodowymi
wady:
-konieczność wymiany całego mechanizmu w przypadku awarii ( wymiana samej tarczy dociskowej bardzo rzadko)
Nie wiem, czy jest dobrze. W razie uwag proszę o poprawkę! |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez huge dnia Nie 16:45, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wojtas802
Drogowy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 16:53, 13 Lut 2011 |
|
Dzięki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 17:57, 13 Lut 2011 |
|
To by się zgadzało, a co z tym sprzęgiełkiem ze sprężynami obwodowymi? Orientuje się ktoś? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hamciu KS Ciepła Wódka dnia Nie 17:57, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
huge
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 227 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 18:01, 13 Lut 2011 |
|
Wadą na pewno jest większa liczba elementów, a co za tym idzie więcej rzeczy się psuje, konieczna jest regulacja łapek docisku (które też często pękają), a siła docisku nie jest tak równomiernie rozłożona.
Jak narazie zalety żadne mi nie przychodzą na myśl.... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez huge dnia Nie 18:07, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 18:17, 13 Lut 2011 |
|
Zaletą możność wymiany pojedynczych części, czyli tańsze w naprawie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|