|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gerald
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 11:37, 26 Paź 2011 |
|
Jeśli ktoś ma zanotowany temat jutrzejszej laborki oraz posiada jakieś materiały, które ew. mogą się przydać na EW. wejściówkę, to było by miło, aby zamieścił to TUTAJ. Zapewne cała reszta grupy będzie niezmiernie wdzięczna |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Luka
Ekologia
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 105 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy/Poznań Płeć: Student
|
Wysłany:
Śro 12:33, 26 Paź 2011 |
|
temat na jutro brzmi: Zastosowanie alkoholi jako paliw silnikowych.
materiałów nie mam... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Entuzja T5
Ekologia
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz Płeć: Studentka
|
Wysłany:
Śro 22:45, 26 Paź 2011 |
|
na ochrone srodowiska pisałam kiedys o zastosowaniu alkoholi:
Jednym z wielu rodzajów napędów alternatywnych są pojazdy wielopaliwowe. Mogą być napędzane kilkoma rodzajami paliw, nie powodując uszkodzenia układu napędowego. W najczęściej spotykanych silnikach wielopaliwowych wykorzystuje się benzynę, metanol, olej napędowy, gaz ziemny.
Technologia flex-fuel, jest to napęd pojazdu mieszanką benzyny i etanolu (E85). Paliwo E85 to mieszanka składająca się w 85% z etanolu i w 15% z benzyny. Silnik wielopaliwowy zasilany benzyną, jej mieszanką z metanolem lub alkoholem próbowano wykorzystać już w wielu pojazdach osobowych, m. in. Mercedes Benz 300 SE , (1992) , Volvo 740 oraz 940 , (1991) , Saab 9000 (1992), Volvo 740 oraz 940 (1991) , Honda Accord (1992) , Hyundai Scoupe (1991) , Mazda Protégé (1990) , w pojazdach ciężkich: Caterpillar (3306 DITA), Ford F-800 (samochód dostawczy). Metanolu używa się również do w motocyklach żużlowych.
FFV są zaprojektowane do pracy na benzynę lub mieszankę do 85% etanolu. Z wyjątkiem kilku modyfikacji silnika i układu paliwowego, są one identyczne, jak modele benzynowe. FFV zaczęły być produkowane od 1980. Użytkownik pojazdu z technologią FFV może nawet o tym nie wiedzieć. Technologia FFV nie powoduje utraty wydajności podczas pracy na E85. Niestey galon etanolu zawiera mniej energii niż galon benzyny, i na tej samej ilości paliwa E85 przejedzie się zazwyczaj o 20-30% krótszą trasę niż na benzynie.
Zalety technologii FFV
Zmniejszenie emisji NOx i CO, w szczególności w mieszance o dużej ilości metanolu, gdyż spala się on w bardzo czysty sposób, produktami jego spalania są: para wodna i dwutlenek węgla. Płomień jest prawie przezroczysty.
Uzyskuje się większe wartości momentu obrotowego i mocy niż przy zasilaniu benzyną.
Spaliny mają mniejszy potencjał wiązania ozonu.
obniżenie zawartości CO2 w spalinach o 10%.
Eliminuje większość toksyn powietrza, z wyjątkiem formaldehydu (Są postępy w zakresie kontroli formaldehydu, wyniki testu TLEV/LEV wykzują 0,015 gramów na milę).
Porównywalne opłaty za E85 i Pb95 na tym samym odcinku. (E85 jest tańsze ale mniej energetyczne i potrzeba go więcej) .
FFV pozwala na korzystanie tylko Pb95 bez konieczności dolewania metanolu.
Wady technologii FFV
wysoka korozyjność, np. w stosunku do aluminium. Konieczność przystosowania silników do spalania alkoholu (Części takie jak: pompa paliwowa, filtr, czujniki spalania, wtryskiwacz, łożyska muszą być odporne na metanol).
Świece zapłonowe wymagają większej energii wyładowania.
Konieczne są obostrzenia dla stosowanego oleju silnikowego.
Metanol jest bardzo lotny, w powietrzu, utlenia się do postaci kwasu mrówkowego i formaldehydu. Długotrwały kontakt może być przyczyną uszczerbku na zdrowiu, włączając w to utratę wzroku. Te substancje emitowane są również do atmosfery w ciągu kilku pierwszych kilometrów pracy silnika spalinowego, dopóki katalizator się nie rozgrzeje.
Aktualnie metanol jest produkowany głównie z gazu ziemnego, co nie pozwala na określanie go mianem biopaliwa.
Długi czas tankowania.
Szanse i wyzwania dalszego rozwoju technologii FFV
Metanol można wytwarzać z gazu drzewnego lub z biomasy, dzięki czemu E85 uzyska miano biopaliwa.
Prace rozwojowe nad FFV są często porzucane na rzecz silników elektrycznych pojazdów i zasilanych LPG, przez co napęd ten jest mało popularny, a co za tym idzie- brak wystarczającej ilości stacji paliw z E85.
Samochody z technologią flexi-fuel droższe są o ok 2-3 tys, aby obniżyć ich cenę, można znieść niektóre opłaty ze względu na ich niską toksyczność.
do tego jeszcze od Kozaka dostalismy kiedyś Silniki Spalionwe, Pamietacie? Tam jest artykuł z wynikami badań |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|