Autor |
Wiadomość |
wojtas802
Drogowy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Czw 18:35, 05 Maj 2011 |
 |
Pytania jakie mieliśmy to:
1.Porównać wady i zalety układu szeregowego i równoległego
2.Po co stosuje się hybrydy(zalety) |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
HagusiaH
Drogowy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Czw 19:51, 05 Maj 2011 |
 |
jaka grupa bedzie miala jeszcze cwiczenie 4 i kiedy?:> |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Przydan
Moderator
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 189 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 21:49, 08 Maj 2011 |
 |
9.05.11(poniedziałek), 9:45. ITR & ET |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
huge
Drogowy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 227 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 22:00, 08 Maj 2011 |
 |
9.05.11, 11:45 TD |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
maciejsz89 TD
Drogowy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 276 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć: Student
|
Wysłany:
Pią 16:35, 13 Maj 2011 |
 |
info na temat badanego silnika:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
tomekMG T5
Lotniczy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 237 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Murowana Goślina Płeć: Student
|
Wysłany:
Sob 14:02, 14 Maj 2011 |
 |
może ma ktoś obliczenia do sprawka? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
OsKaR_T6
Logistyka
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Wto 11:49, 17 Maj 2011 |
 |
jest jeszcze jakas grupa co nie miala tej laborki? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
przemek
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 18:39, 22 Maj 2011 |
 |
moze jakies sprawozdanie ktos by wrzucił?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Kate
Logistyka
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 88 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 20:37, 27 Maj 2011 |
 |
co trzeba do sprawka? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
spadachron
Inżynieria rurociągowa
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 134 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Pią 23:32, 27 Maj 2011 |
 |
do sprawka potrzeba:
krótki opis szeregowiegi u równoległego układu
ocenić przydatność badanego silnika do hybrydy
znaleźć dokładną charakterystykę zewnętrzną silnika 1,3 JTD / 75KM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Sob 9:21, 28 Maj 2011 |
 |
Mam pytanie odnośnie wartości opałowej paliwa.
Dla przykładu jednostkowe spalanie paliwa dla silnika 5kW i prędkości obrotowej 1500 wyszło mi y_c=0,76.
Wzór na n_e=1/(y_c*W_op) gdzie W_op to wartość opałowa paliwa. Dla benzyny jest to wartość około 3860 kJ/m^3.
Po podstawieniu do powyższego wzoru na n_e wychodzą bardzo małe liczby- 0,0034.
Dobrze liczę czy może gdzieś powinienem podstawić coś innego? Niech ktoś potwierdzi czy liczby powinny być tak małe.
EDIT: Spadochron- masz może tą charakterystykę dla silnika? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Sob 9:59, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Andrew
Lotniczy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 637 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 15:52, 29 Maj 2011 |
 |
silnik fiata który robiliśmy to ZS, musisz miec wartosc opałową oleju napędowego i jest ona w granicach 44 i na końcu przemnożyc *100% |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Andrew dnia Nie 15:53, 29 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Sidu_
Drogowy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 152 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: T5 Płeć: Student
|
Wysłany:
Nie 20:49, 29 Maj 2011 |
 |
JacekT8 napisał: |
Mam pytanie odnośnie wartości opałowej paliwa.
Dla przykładu jednostkowe spalanie paliwa dla silnika 5kW i prędkości obrotowej 1500 wyszło mi y_c=0,76.
Wzór na n_e=1/(y_c*W_op) gdzie W_op to wartość opałowa paliwa. Dla benzyny jest to wartość około 3860 kJ/m^3.
Po podstawieniu do powyższego wzoru na n_e wychodzą bardzo małe liczby- 0,0034.
Dobrze liczę czy może gdzieś powinienem podstawić coś innego? Niech ktoś potwierdzi czy liczby powinny być tak małe.
|
W tym wzorze na sprawność ogólną najciężej jest dojść do prawidłowego rozwiązania rachunku jednostek. Wartość opałowa paliwa to 44MJ/kg. Wartość, którą podałeś, to wartość opałowa mieszanki stechiometrycznej paliwa i powietrza. Jako, że 1J=1Ws (watosekunda), to 44MJ/kg = 44000kJ/kg = 44000kWs/kg. Bierzesz g_e (zużycie sekundowe) i mnożysz x 1000, żeby uzyskać zużycie w kg/s. Jeśli to zużycie podzielisz przez N (moc) uzyskasz kg/kWs - jest to odwrotność jednostki (po przekształceniach) na wartość opałową paliwa. Otrzymane wyniki wstaw do wzoru na sprawność ogólną. Mi wyszło maksymalnie 49%, minimalnie 22%. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sidu_ dnia Nie 20:54, 29 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
JacekT8
Logistyka
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany:
Nie 22:22, 29 Maj 2011 |
 |
Jakoś do tego doszedłem, ale mogę mieć burdel z jednostkami. Mimo wszystko jakieś wyniki sensowne powychodziły. Dzięki za pomoc  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Kristy
Logistyka
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kutno Płeć: Student
|
Wysłany:
Pon 0:51, 30 Maj 2011 |
 |
A czy mógł by ktoś mi podesłąć to sprawko?? [link widoczny dla zalogowanych] Bardzo bym prosił o pomoc, bo kurde nawet nie mam danych silnika a wiem tylko ze mieliśmy 2.0 SDI ale od czego i jakie dane to juz problem  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kristy dnia Pon 1:28, 30 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
|