FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolokwium Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Sidu_
Drogowy


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: T5
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 14:42, 26 Gru 2010 Powrót do góry

Grupy, które miały już koło. Jakie były zadania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kales
Szynowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Ostrów Wlkp.
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 15:40, 26 Gru 2010 Powrót do góry

Sęk w tym, że My mieliśmy 'małe' koło.
Ale pewnie i tak pytania się przydadzą.

1. Mieliśmy podany kinematyczny schemat. Na wejściu przekładnia pasowa, później trzy stopnie walcowej. Przy odbiorniku P wyjściowe i n wyjściowe. Dobrać silnik.

2. Schemat kinematyczny wałka. Na nich trzy koła. Na lewym końcu koło od przekładni zębatej stożkowej, na środku od przekładni pasowej, a na prawym końcu koło od przekładni zębatej walcowej. Narysować wałek.

W tym pierwszym zadaniu chodziło o to, by na symbolach dobrać silnik. Więc po prostu wypisać wzory jakie są potrzebne (przynajmniej ja tak zrobiłem).

W drugim to chodziło o narysowanie wałka z wszystkimi ułożyskowaniami, uszczelkami itd. Bez żadnych wzorów, wykesów i innych pierdół.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemek
Inżynieria rurociągowa


Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan
Płeć: Student

PostWysłany: Czw 16:34, 06 Sty 2011 Powrót do góry

jakie zagadnienia podał na to drugie koło?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojtas
Szynowy


Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nad morza
Płeć: Student

PostWysłany: Sob 18:06, 08 Sty 2011 Powrót do góry

Obliczenia wstępne, geometryczne i sprawdzające dla przekładni walcowych i stożkowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hamciu KS Ciepła Wódka
Drogowy


Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Luboń
Płeć: Student

PostWysłany: Sob 20:00, 08 Sty 2011 Powrót do góry

Musisz znać algorytm, nie wzory, podejrzewam, że wystarczy opisać słownie co z czego i w jaki sposób wynika.

Swoją drogą może ktoś stworzył taki algorytmik bardziej przystępny i się podzieli?

[link widoczny dla zalogowanych]; [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hamciu KS Ciepła Wódka dnia Pon 0:15, 10 Sty 2011, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
DrechuT1
Drogowy


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz
Płeć: Student

PostWysłany: Pią 16:43, 14 Sty 2011 Powrót do góry

Ktoś z transportu drogowego (koło 3 stycznia) może podać pytania jakie były??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wojtas802
Drogowy


Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Pią 17:46, 14 Sty 2011 Powrót do góry

1.Narysować wał ( chyba z walcem, pasową i łańcuchową)
2.Dobrać silnik gdzie znane było prędkosć na wejsciu i wyjściu oraz moc na wyjściu.
3.Odnośnie do zadania 2 obliczyć moc, moment obrotowy, przełożenie i cos tam jeszcze.
4.Jakie czynniki mają wpływ na przenoszony moment w przekładni zębatej(chyba) Chodziło o to, żeby podać takie czynniki jak: prędkość obrotowa, grubość, wysokość i szerokość zęba, rodzaj materiału, sprawność, przełożenie, itp.)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JacekT8
Logistyka


Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 17:50, 14 Sty 2011 Powrót do góry

3 stycznia logistyka miała takie pytania:
- dla danego schematu przy podanej prędkości obrotowej na wyjściu oraz na wejściu i przy podanej mocy na wyjściu dobrać silnik,
- do tego samego schematu co wyżej obliczyć prędkości obrotowe, moce oraz momenty obrotowe dla wszystkich wałów,
- ukształtować wał,
- napisać jakie parametry wpływają na wytrzymałość/momenty koła zębatego i przekładni np. wysokość zęba, wysokość głowy zęba, wysokość podstawy zęba, średnice, przełożenia, prędkości obrotowe, grubość zęba, szerokość zęba, współczynnik sprawności, dobrany materiał itp. W sumie wymienić jak najwięcej byle w miarę sensownie.

EDIT:
Wojtas mnie uprzedził Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JacekT8 dnia Pią 17:51, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HagusiaH
Drogowy


Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 638
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Pią 17:50, 14 Sty 2011 Powrót do góry

dla tych co sa z transportu drogowego i chca poprawic kolo lub jeszcze nie pisali to w poniedzialek na naszych zajeciach odbedzie sie dla niektorych poprawa a dla reszty pierwszy termin;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gerald



Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Student

PostWysłany: Sob 17:36, 22 Sty 2011 Powrót do góry

Miała już jakaś grupa 2 bądź II (słownie "drugie") koło? Jeśli tak, to podzielcie się pytaniami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
T7siwy
Drogowy


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Student

PostWysłany: Nie 20:09, 23 Sty 2011 Powrót do góry

Z tego co pamiętam, to niektóre grupy co miały jedno duże koło miały pytania z tego zakresu co my, czyli Ci co mają dwa koła. Pytania były chyba o algorytm obliczen sprawdzajacych zębów na ścinanie oraz o dobór przełożeń w przekłądni walcowej. Niech sie wypowie ktoś z tej grupy co miała to duze koło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sidu_
Drogowy


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: T5
Płeć: Student

PostWysłany: Nie 20:32, 23 Sty 2011 Powrót do góry

Na poprawie (jeśli będzie to pomocne) dał algorytm obliczania zębów na zginanie, kształtowanie wału i zasady doboru przełożeń dla przekładni stożkowo-walcowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DrechuT1
Drogowy


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz
Płeć: Student

PostWysłany: Czw 17:10, 27 Sty 2011 Powrót do góry

Dajcie meila do Kurczewskiego!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OsKaR_T6
Logistyka


Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

Płeć: Student

PostWysłany: Czw 17:24, 27 Sty 2011 Powrót do góry

przemysław.kurczewski@put.poznan.pl wydaje mi sie ze standardowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
DrechuT1
Drogowy


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swarzędz
Płeć: Student

PostWysłany: Czw 17:48, 27 Sty 2011 Powrót do góry

Ktoś wie może w jakiej sali jutro na 8 można poprawić??
Napisałem meila i czekam na odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin